مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-07سياسي

هلال| امر به معروف قوه قهریه نمی خواهد/جوان تارزنی که با یک جمله، استاد حوزه شد


حجت الاسلام علی پناه با اشاره به اینکه براساس روایات بهترین عاملی که می تواند فراموشی انسان را از بین ببرد و او را متنبه کند، موعظه یا همان امر به معروف و نهی از منکر است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان در قالب سخنرانی های کوتاه به صورت روزانه در خروجی های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر می شود.

حجت الاسلام میثم علی پناه، سخنران مذهبی در فصل پنجم این برنامه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به سخنرانی می پردازد که در قسمت بیست و چهارم با اشاره به اینکه کلمه انسان در قرآن بارها تکرار شده است و سوره ای نیز به همین عنوان یا دهر وجود دارد، اظهار داشت: مفسرین برای این واژه تعابیر بسیاری در نظر گرفته اند که یکی از آن ها این است: انسان از ماده نسیه اخذ شده است و به معنی موجودی فراموشکار است.

گاهی ما در مجلسی حضور پیدا می کنیم و فرد صاحب نفسی ما را موعظه می کند و تصمیم می گیریم دیگر گناه نکنیم، اما به این دلیل که اهل نسیان و فراموشی هستیم، با دور شدن از آن فضا، مواعظ فراموش می شود و یادمان می رود توبه کردیم و چه تصمیماتی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه براساس روایات بهترین عاملی که می تواند این فراموشی را از بین ببرد و انسان را متنبه و متوجه کند، موعظه است که همان امر به معروف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلال| امر به معروف قوه قهریه نمی خواهد/جوان تارزنی که با یک جمله، استاد حوزه شد

هلال| امر به معروف قوه قهریه نمی خواهد/جوان تارزنی که با یک جمله، استاد حوزه شد